Poniższy regulamin ustalony jest na podstawie artykułu 4 Ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo Przewozowe Dz. U. z 1995 r. Nr 119 poz. 575 z późniejszymi zmianami.
Postanowienia ogólne
- Ilekroć w Regulaminie używa się określenia:
- przewoźnik – Sowa Bus – Międzynarodowy Przewóz Osób, NIP: 554-297-38-88
- pasażer – oznacza osobę fizyczna, która na podstawie umowy przewozu korzysta z usług przewoźnika.
- umowa przewozu – jest to umowa pomiędzy przewoźnikiem a pasażerem, na mocy której przewoźnik zobowiązany jest w ramach swojej działalności do przetransportowania pasażera w określonym miejscu i czasie, natomiast pasażer zobowiązuje się do uiszczenia zapłaty ceny ustalonej przy rezerwacji miejsca.
- bilet jednorazowy – jest dokumentem, który potwierdza zawarcie powyższej umowy i uprawnia pasażera do jednokrotnego przejazdu środkiem transportu zapewnionym przez przewoźnika, w określonym w umowie czasie, miejscu i za określoną cenę.
- bagaż – rozumiany jako bagaż podręczny a także bagaż dodatkowy.
- bagaż podręczny – są to rzeczy, które pasażer wnosi do busa;
- bagaż dodatkowy – rzeczy, które nie są bagażem podręcznym, umieszcza się je natomiast w wskazanym przez przewoźnika miejscu lub innym na ten cel przeznaczonym.
- nadbagaż – bagaż dodatkowy, który nie obejmowany jest przez cenę biletu, i za który wymagane jest uiszczenie opłaty dodatkowej ustalonej przez kierowcę.
Warunki przewozu
- Nabycie biletu przewoźnika jest równoznaczne z zawarciem umowy przewozu i akceptację postanowień niniejszego Regulaminu.
- Pasażer zobowiązany jest niezwłocznie po wejściu do busa do zakupu biletu u kierowcy.
- W sytuacji braku posiadania ważnego biletu przez pasażera przed rozpoczęciem przejazdu, umowa przewozu nie jest zawierana przez samo zajęcie miejsca w busie przewoźnika. Podróżujący ponosi konsekwencje natychmiastowego opuszczenia pojazdu.
- Przewoźnika zwalnia się z obowiązku przewozu, jak również dopuszcza prawo do odmowy przewozu lub usunięcia z busa pasażera, gdy:
- pasażer nie przestrzega Regulaminu bądź innych przepisów regulujących przewozy.
- pasażer znajduje się w stanie nietrzeźwości bądź odurzenia środkami psychoaktywnymi.
- pasażer w trakcie przewozu spożywa napoje alkoholowe.
- pasażer przewozi zakazane środki bądź przedmioty
- pasażer wykazuje oznaki choroby, jej skutki mogą zagrażać współpasażerom.
- pasażer nie zachowuje bezpieczeństwa podróży i osób postronnych bądź też jego zachowanie jest uciążliwe dla pozostałych podróżujących.
- pasażer nie dotrzymuje zawartej umowy i nie płaci należności za przewóz.
- mają miejsce inne okoliczności, które uniemożliwiają przewóz a przewoźnik nie miał wpływu na ich uniknięcie bądź skutki
- Przewoźnikowi przysługuje prawo do odmowy zawarcia umowy przewozu i zatrzymania biletu osoby, co do której istnieje podejrzenie, iż weszła ona w jego posiadanie naruszając prawo lub która nie ma dowodów na to, iż jest osobą, na której dane dokonano rezerwacji miejsca.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za sytuacje, kiedy opóźnienia w przewozie i ich dalsze skutki spowodowane są czynnikami administracyjnymi (w tym m.in. kontrolami policyjnymi, kontrolami Inspekcji Transportu Drogowego) oraz innymi, które w żaden sposób nie zależnymi od przewoźnika (warunki atmosferyczne, utrudnienia w ruchu drogowym, problemy techniczne) lub inne wynikające z celowego, bądź nieumyślnego działania osób trzecich.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez pasażera błędnego adresu odbioru bądź adresu docelowego.
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo do przekazania pasażera lub rezerwacji innej firmie bez podania powodu. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za pasażera, który zgodnie z powyższym przekazany został innemu przewoźnikowi.
Bilety
- Sowa Bus – Międzynarodowy Przewóz Osób oferuje sprzedaż następujących rodzajów biletów:
- Bilet jednorazowy.
- Bilet otwarty (dwustronny).
- Bilet promocyjny: po okazaniu dokumentu uprawniającego do promocji.
- Obowiązujące u przewoźnika rabaty, promocje, zniżki, ulgi nie łączą się.
- Rezygnacja z rezerwacji musi zostać przekazana do wiadomości przewoźnika najpóźniej 3 dni przed planowanym wyjazdem. W innym wypadku potrącona zostanie kwota za przejazd w następującym stosunku:
- 2 dni przed planowanym wyjazdem – 30% wartości przejazdu
- 1 dzień przed planowanym wyjazdem – 100% wartości przejazdu
- w dniu wyjazdu – 100% wartości przejazdu
- w sytuacji przesunięcia przejazdu w dniu wyjazdu o max. 7 dni pobierana jest opłata za przejazd przy wsiadaniu do busa oraz opłata w kwocie 50% ceny biletu za odwołanie przejazdu
- Przy rezerwacji grupowej (min. 3 osoby) wymaga się wpłaty zaliczki na konto.
Obowiązki pasażera
- Pasażer jest obowiązany do:
- posiadania ważnego dokumentu uprawniającego do przekroczenia granicy
- oczekiwania w miejscu i czasie ustalonym wcześniej z przewoźnikiem
- przestrzegania zaleceń kierowcy
- okazania dokumentów wymaganych przy wszelkiego rodzaju kontrolach
- podania dokładnego adresu docelowego
- zapinania pasów bezpieczeństwa w trakcie podróży
- zachowania porządku w pojeździe.
- Pasażer odpowiada w pełni za szkody wyrządzone przewoźnikowi oraz współpasażerom (w tym w szczególności za zniszczenie urządzeń i wyposażenia). Przewoźnik zastrzega sobie prawo do wyegzekwowania kwot będących równowartością kosztów naprawienia wyrządzonej szkody przez pasażera. Pasażer odpowiada także za szkody powstałe w związku z przewozem jego bagażu, poza sytuacją, gdy szkody powstały z winy przewoźnika.
- Pasażer, który umyślnie lub w skutek zaniedbania zanieczyści bus zobowiązany jest zapłacić przewoźnikowi równowartość kosztów poniesionych w związku z całkowitą naprawą szkody powstałej w skutek jego działań.
- Zabrania się umieszczania bagażów i zwierząt na miejscach przeznaczonych do siedzenia.
- Kierowca zastrzega sobie prawo do odmowy przewozu osób nietrzeźwym i zachowujących się w sposób nieodpowiedni.
- Osoby zachowujące się w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub porządkowi, mogą zostać usunięte z pojazdu przez kierowcę lub inne organy bądź też nie wpuszczone do busa. Wszelkie próby kradzieży bagażu lub inne wykroczenia, których nie reguluje niniejszy Regulamin a wynikają z kodeksu karnego każdorazowo będą zgłaszane Policji.
- Za zanieczyszczenie pojazdu w trakcie przewozu, które powodować będą konieczność zjazdu z trasy celem sprzątnięcia, pobrana będzie od pasażera je powodującego opłata specjalna.
- W busie bezwzględnie zabrania się spożywania alkoholu i palenia wyrobów tytoniowych.
- W trakcie podróży pasażer objęty jest ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW). Obejmuje ono jedynie sytuacje, które mają miejsce w trakcie pobytu Pasażera w pojeździe. Ubezpieczenie nie obejmuje zdrarzeń losowych mających miejsce poza pojazdem.
Bagaż
- Limit bagażów to jedna torba podróżna, średnia albo duża o wadze do 35kg i bagaż podręczny składający się z plecaka/torebki/reklamówki itp.
- Dodatkowej opłacie podlegają przedmioty takie jak:
- a) Bagaż dodatkowy ( za każdą dodatkową torbę opłata wynosi 5 euro lub jej równowartości w złotówkach)
- b) Rowery
- c) Wózki dziecięce
- d) Inne przedmioty dodatkowe, których zgłoszenia dokonano przy rezerwacji i za które opłata wyceniana jest indywidualnie.
- Sprzęt elektroniczny (np. komputery, aparaty fotograficzne, odtwarzacze muzyki, telefony) oraz inne przedmioty wartościowe pasażer obowiązany jest przewozić w ramach bagażu podręcznego. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkody lub kradzież w/w rzeczy w wypadku przewożenia ich w bagażu dodatkowym.
- Zabrania się przewozu broni, materiałów wybuchowych , substancji żrących lub wydzielających nieprzyjemny zapach i innych, które w jakikolwiek sposób mogą utrudnić korzystanie z pojazdu pozostałym osobom bądź wyrządzić im krzywdę (ostre narzędzia , otwarte naczynia z farbą itp.).
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez pasażera w busie. Wszelkie bagaże zostawione w busie po wysadzeniu pasażera magazynowane są przez maksymalnie 30 dni. Odbiór w/w rzeczy możliwy jest po umówieniu się z kierowcą w wyznaczonym miejscu.
Promocje
- Na szósty przejazd ustala się rabat 50% ceny .
- Zakupione karnety przekazywane są pasażerowi podczas pierwszego przejazdu naszym busem.
- Podstawę upoważnienia do promocyjnego przejazdu (-50%) stanowi wypełniony pieczątkami karnet imienny.
- Karnety są wydawane na konkretne imię i nazwisko, nie ma możliwości aby otrzymać kolejne pieczątki dla kilku pasażerów na jednym karnecie.
- Zniżki dla rezerwacji grupowych ustala się indywidualnie w momencie rezerwacji (od 2óch osób)
- Bilet w dwie strony – przy zakupie biletu w jednym dniu w dwie strony (tzw. bilet powrotny) pasażer otrzymuje zniżkę w wysokości 5euro/20zł (dotyczy płatności z góry za obie strony przejazdu).
- Promocje się nie łączą.
Rezerwacja
- Rezerwacji dokonać można telefonicznie, SMSem lub drogą elektroniczną.
- Przy rezerwacji miejsca uprasza się o podawanie rzeczywistych danych osobowych.
- Prosimy o potwierdzenie rezerwacji dzień przed wyjazdem.
- Informacje dotyczące przewozu osób przez firmę Sowa Bus – Międzynarodowy Przewóz Osób można uzyskać telefonicznie pod numerem telefonu +48 794 945 356.
Reklamacja
- Wszelkie reklamacje należy kierować w formie elektronicznej na e-mail:
- Reklamacje należy składać maksymalnie w ciągu miesiąca od zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji.
- W wypadku niezgłoszenia przez pasażera reklamacji przewoźnik odmawia przyjęcia jej do rozpatrzenia.
- Reklamacje mogą być zgłaszane wyłącznie przez pasażerów. Za małoletniego pasażera reklamację składa jego przedstawiciel ustawowy.
- Reklamacja powinna zawierać w szczególności:
- dane pasażera;
- opis okoliczności, które są przedmiotem reklamacji;
- udokumentowanie szkody i jej wysokości;
- opis związku pomiędzy szkodą a zdarzeniem losowym będącym przyczyną jej powstania,
- wskazanie sposobu ewentualnej rekompensaty szkody.
Postanowienia końcowe
- Regulamin obowiązuje z chwilą zatwierdzenia go przez właściciela firmy do momentu jego odwołania. W sprawach nieuregulowanych powyższym regulaminem zastosowanie mają następujące przepisy:
- ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. prawo przewozowe (j.t. Dz. U. z 2000 r. nr 50, poz. 601; z późn. zmian.),
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. nr 16, poz. 93; z późn. zmian.).
Zadzwoń i zamów busa: +48 739 520 097
Made on Mac by ANTON™ – Strony Internetowe. ©2023 Sowa Bus. Wszystkie prawa zastrzeżone.